Historia polskiej motoryzacji

Pierwsze automobile w Polsce pojawiły się jeszcze przed pierwszą wojną światową. Po Warszawie wówczas jeździło około pięciuset aut.

Motoryzacja w zależności od zaboru stała na różnym poziomie jakościowym i organizacyjnym. W zaborze austriackim na przykład obowiązywał ruch lewostronny. Różna też była jakość dróg. W miedzywojniu liczba samochodów osiągnęła, w najlepszym okresie, czterdzieści tysięcy. Na słaby, w porównaniu z Ameryką, wynik miał wpływ kryzys tysiąc dziewięćset dwudziestego dziewiątego roku, który przyczynił się do zubożenia ludności nie tylko w USA. Kryzys spowodował między innymi rozwój transportu zbiorowego.
Przed druga wojną światowa w Warszawie działała pierwsza sygnalizacja świetlna, a liczba aut sięgnęła trzech i pół tysiąca. Natomiast znaki drogowe wprowadzono pod koniec lat dwudziestych. Jednak tylko w miastach. Poza obszarem miejskim, w ruch drogowym panowała wolna amerykanka. Jako ciekawostkę można przytoczyć, że benzynę w tych latach kupowano w aptekach lub drogeriach.

about author

admin

related articles

Inne wpisy:

  • Znalezienie dobrego mechanika to nie lada wyzwanie. Jeśli jest doskonałym fachowcem, pewnie ceny za usługi są dość wysokie. jeśli ceny są przystępne, często jakość wykonywanych usług pozostawia wiele do życzenia. A jeśli oba warunki są spełnione na plus, kolejki do takiego specjalisty są bardzo długie, co wiąże się  z koniecznością pozostawienia samochodu na dłuższy czas….

    Read more
  • Motoryzacja samochody

    Chłodnia – idealny sposób na transport żywności Samochody dostawcze chłodnie są coraz bardziej widoczne na ulicach. nie ma się co temu dziwić, bowiem coraz więcej produktów spożywczych jest przewożonych właśnie w niskiej temperaturze. Takie wymogi stawiają przed dostawcami zarówno przepisy, jak też dbałość o jakość sprzedawanych produktów. Obecnie na rynku jest bardzo wiele firm, które…

    Read more